mandag den 16. april 2012

Jeg har prøvet noget nyt...

Ja, jeg har prøvet noget nyt ... jeg har hæklet.

Jeg så en side med en masse rigtig søde hjemme-hæklede blomster, og der stod, at dem kunne man lave selv om man ikke har hæklet nogensinde før, så det skulle jeg da prøve. Jeg må dog erkende, at jeg var nødt til at få lidt hjælp. Jeg var til hygge-scrappe-nørkle dag hos Kjellerup Scrapchicks i går, og der havde den skønne Lise-Lotte taget nogle nemme danske opskrifter med, og hun hjalp mig rigtig meget med at få styr på, hvordan man hækler de forskellige masker, og dejlige Maj-Britt havde en bog med en "hækle-skole" med, så jeg kunne kigge på nogle fine diagrammer og se, hvordan man laver de forskellige ting.

Det blev til en pæn bunke blomster inden eftermiddagen var ovre. Nu har jeg en hel masse ender, som jeg skal have hæftet.

Jeg beklager kvaliteten af billedet, men man kan da se, hvad det er.


10 kommentarer:

  1. Dejligt at få horisonten udvidet lidt. Det gode ved det er at blomsterne fint kan bruges til scrap

    SvarSlet
  2. Det har du da helt fat i, det er såmænd ikke så svært, når man først har det i fingerne. knus morkaren.

    SvarSlet
  3. Ih, hvor er de fine - jeg har kunnet hækle da jeg var ung, men kan ikke huske hvad de forskellige masker hedder :(

    SvarSlet
  4. Nydeligt : ) det har du da styr på, sjovt at lave sine egne blomster ; )

    SvarSlet
  5. Fine hæklede blomster.....

    SvarSlet
  6. ihh hækling er osse dejligt. jeg hæklede meget før itiden søde blomster

    SvarSlet
  7. flotte blomster - i aften får jeg besøg af en der skal lære mig at hækle.. for det kan jeg slet ikke

    SvarSlet
  8. Aih, hvor er de fine - og forskellige. Måske man lige skulle bede om en kopi af opskriften.
    Jeg har også en med i sommerhus i maj - uden hæklenål og garn. De ting ligger jo i flyttekasser....

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er flere forskellige opskrifter, men jeg skal gerne tage dem med i sommerhuset i maj - kan vist også finde en kopi af dem. Skal også se om jeg kan få plads til garn og hæklenåle.

      Slet